Redenen om de trap te nemen

Bedenk wat er nodig is om de trap op te gaan. Alle spieren in je benen, plus het activeren van je buikspieren, plus bewegen en misschien je armen pompen – om nog maar te zwijgen van het activeren van de spieren in je rug. Dat alles vertaalt zich in een sterker en gezonder bewegingsapparaat. En aangezien het gebruik van skeletspieren helpt om het metabolisme te verhogen, kan dit zich op de lange termijn vertalen in nog meer verbrande calorieën (en meer gewichtsverlies) naarmate de droge spiermassa toeneemt en de spiertonus verbetert. Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van skeletspieren ook een enorm effect heeft op het verbeteren van de bloedsuikerspiegel, wat gevolgen heeft voor het voorkomen en beheersen.

Traplopen is een gemakkelijke manier om een ​​zittende levensstijl te bestrijden

Een traprenovatie is een goed idee. Veel onderzoek wijst op de al te vaak voorkomende sedentaire levensstijl van de technologisch geavanceerde wereld van vandaag als een belangrijke factor die bijdraagt ​​aan de wereldwijde obesitas-epidemie. De trap nemen waar mogelijk is een snelle en gemakkelijke manier om uit die zittende levensstijl te breken en meer fysieke activiteit en beweging toe te voegen aan jouw dagelijks leven. De trappen zijn vaak recht voor je neus, dus het kan een stuk makkelijker zijn om alleen de trap te nemen dan om naar de sportschool of naar het sportveld te gaan.

Traplopen verbetert de cardiovasculaire conditie

Daarnaast kun je een hout trap renoveren. Omdat het een vorm van krachtige lichaamsbeweging is, verbetert traplopen de cardiovasculaire conditie – en dus de cardiovasculaire gezondheid op de lange termijn. Decennia van onderzoek heeft aangetoond dat regelmatige lichaamsbeweging de cardiovasculaire conditie verbetert en hart- en vaatziekten kan helpen voorkomen. Een goede manier om extra stappen aan jouw dag toe te voegen en jouw conditie te verbeteren, is door indien mogelijk de trap te nemen in plaats van een lift of roltrap.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *